تبلیغات
صراط - مطالب اردیبهشت 1395
"با هر گناهی که انسان انجام میدهد عقلی از او جدا می شود که دیگر برنمی گردد ............ وقتی بنده گناه میکند به سبب انجام آن گناه, علمی راکه یاد گرفته بود , فراموش می کند.......... حسن خزّاز ، از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم كه فرمودند : بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند، ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است. حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. ( صفات الشیعه ص 8 ) ...........همیشه می توان تولدی دوباره داشت"

انتظار



ایام ولادت حضرت صاحب(ارواحنا فداه)، علاوه بر سرور و شادی طبیعی و مقدسی که در پی دارد، زمان بسیار خوبی است تا مسایل کلان و مبنایی اسلام در باب «تشکیل حکومت در زمان غیبت» هم مورد دقت و بررسی قرار بگیرد. حکومت الهی و اسلامی، همان هدف تمام انبیا و اوصیا بوده و اساساً اجرای فرامین اسلام، بدون تشکیل حکومت، غیرممکن خواهد بود.
ظهور دین مبین اسلام در بدترین شرایط فرهنگی و اعتقادیِ بشریت، صورت گرفته است. افکار پوسیده و جاهلیت عمیقی که در عمق زندگی مردم آن زمان، رسوخ کرده بود هر شخص ناظری را به وادی ناامیدی می‌کشاند و او را از اصلاح امور، مایوس می‌کرد. در چنین شرایطی، طبیعی بود که معرفی و ابلاغ آخرین دین خدا بوسیله‌ی آخرین پیغمبر خدا، همراه با سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی باشد. این سختی‌ها و مشقت‌ها به اندازه‌ای بود که برترین رسول الهی فرمودند: «هیچ پیامبری مثل من اذیت نشد.»[1] پس از رحلت حضرت ختمی مرتبت هم شداید و گرفتاری‌های عظیمی به خاندان و جانشینان ایشان روی آورد. شکستن حریم قدسی دختر رسول خدا و برترین بانوی عالَم خلقت، هتک حرمت و غصب حق امیرالمومنین علی(علیه‌السلام)، اهانت‌ها و سوءقصدها به امام مجتبی(علی‌السلام) و مصیبت بی‌نظیر کربلای حسینی(علیه‌السلام) تنها بخشی از رنج‌هایی است که خلفای پیامبر و حجت‌های بالغه‌ی الهی تحمل کردند تا آخرین دین پروردگار، باقی بماند و در میان مردم، گسترش یابد.
از سوی دیگر، نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که ابتدای بعثت حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) تا زمان غیبت آخرین امام یعنی حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، حدود 200 سال به طول کشیده است و از دوران غیبت آن حضرت تا به امروز، بیش از هزار و صد سال گذشته است.
سوال جدی و اساسی مطرح شده این است که آیا «از غیبت صغری‏ تا کنون که هزار و چند صد سال می‏ گذرد و ممکن است صدهزار سال دیگر بگذرد، و مصلحت اقتضا نکند که حضرت تشریف بیاورند، در طول این مدت مدید، احکام اسلام باید زمین بماند و اجرا نشود؟ و هر که هر کاری خواست بکند؟ هرج و مرج است؟!


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 31 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
مال حلال

در مورد اینکه مال حلال پربرکت است توضیحاتی بفرمایید.

پاسخ- قرآن می فرماید: اگر در را خدا بدهید ما جایگزین می کنیم. اگر مادر به فرزندش شیر بدهد، شیر بیشتر می شود و جای آن پُر می شود و اِلا شیر خشک می شود. خون در بدن انسان جایگزین می شود. هر فرزندی روزی جایگزین پدرش می شود. ما فکر می کنیم که اگر مال مان را مصرف کنیم کم می شود ولی این طور نیست ممکن است که مال کم بشود ولی با برکت می شود.

اگر ما می ترسیم که انفاق کنیم بخاطر این است که مشکل توحیدی داریم و به وعده های خدا اعتقاد نداریم.  ما درعقیده مشکل داریم .هرچه لامپ بالاتر باشد ،نور بیشتری پخش می کند. بعضی ها می گویند که اگر بغل مغازه ی ما مغازه ی دیگری بزنند، سود ما کم می شود ولی این فکر اشتباه است. ما مشکل ایمانی داریم .قرآن می فرماید :کسانی که پول هایشان را ذخیره می کنند و در راه خدا نمی دهند،این پولها مهری داغی می شود که بر پیشانی و پهلویشان می خورد.

یک سلام ساده یک زیارت است. آنچه در قرآن کمال است ،امام حسین(ع) داشت. درقرآن امر به معروف و نهی از منکر،اخلاص ،نماز و ... وجود دارد، این صفات در امام حسین(ع)  هم وجود داشت.

خدایا معرفت ما را نسبت به دین زیاد کن.

پاسخگویی توسط اقای قرائتی در برنامه سمت خدا





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
تربیت دینی

تربیت دینی فرزندان یکی از بزرگترین وظایف والدین می‌باشد و با نگاهی به ویژگی‌های آخرالزمان که در روایت آمده است، توجه به تربیت دینی ضروری‌تر به نظر می‌رسد.
از ویژگی‌های آخرالزمان، کم توجّهی والدین به تربیت دینی فرزندان و مانع‌تراشی برای علم آموزی دینی و گرایش‌های الهی آنان می‌باشد که هشدار شدیدی به خانواده‌ها می‌باشد. در روایتی از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) اینگونه نقل شده است:
روزی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه‌ای می‌گذشتند؛ نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) در همان حال فرمودند: «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان». اصحابی که حضور داشتند از پیامبر(صلی الله علیه و آله) سئوال کردند: یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند». اصحاب پرسیدند پس علت تأسف شما چیست؟ پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن‌ها غافلند. برخی از آن‌ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی‌آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می‌دارند و به بهره‌ی بسیار اندکی از دنیا برای آن‌ها راضی می‌شوند. آنگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «من از آن‌ها بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند».[1]
بنا بر سفارش پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در روایتی دیگر؛ برای تربیت دینی فرزندان باید سه حوزه را مورد توجه قرار داد : محبت پیامبر(صلی الله علیه و آله) محبت اهل بیت( علیهم السلام) وانس با قرآن کریم.
رسول خدا (صلی الله علیه وآله) می‌فرمایند:
«أدَّبوا أولادَکم علی ثلاث خصالٍ، حبّّ نبیِّکم و حبِّ اهلِ ‌بیته و قرائةِ القرآنِ[2]؛ فرزندان‌تان را با محبت من و محبت خاندان من و تلاوت قرآن تربیت وتادیب کنید».
بدون شک یکی از مصادیق مهم این سفارش آشنا کردن فرزندان با امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد.
ابتدایی ترین کاری که والدین برای تربیت مهدوی فرزندان باید در نظر داشته باشند نیت آنان برای فرزند دار شدن می‌باشد. هر شخصی برای بچه دار شدن نیت و انگیزه هایی دارد؛ شخصی ممکن است هدفش از فرزند دار شدن علاقه به بچه داشتن ذکر کند و یا بگوید عصای دوران پیری است، یا اینکه برخی بگویند زندگیم تکراری و کسل کننده شده نیاز به تنوع دارم و می خواهم زندگی‌ام زیبا تر شود؛ اما با درست کردن نیت می‌توان زمینه را برای برداشتن قدم‌های بعدی جهت تربیت مهدوی فرزندان آماده کرد؛ به این صورت که بگوییم فرزنددار می‌شوم برای اینکه، یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را زیاد کرده، وقتی حضرت تشریف می‌آورند فرزندم را به امامم تقدیم کنم. برای اینکه، شیعیان و محبین و مدافعین اهل بیت اطهار (علیهم السلام) را زیاد کنم. برای اینکه، پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) افتخار می‌کنند به کسانی که فرزندان زیاد دارند. پیامبر اعظم(صلی الله علیه و اله) فرمودند:« أَكْثِرُوا الْوَلَدَ أُكَاثِرْ بِكُمُ‏ الْأُمَمَ غَدا [3]؛ برتعداد فرزندان بیفزایید زیرا من در روز قیامت به فزونی شما بر امت ها تفاخر می کنم.



ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 25 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
مهدویت مختص تمام ادیان از نگاه شهید مطهری

مسأله‌ی «موعود» از قرن‌ها پیش از ظهور اسلام، مطرح بوده است. در کتاب‌های پیامبران، نوشته‌ها و آثار گوناگون بر جا مانده از حکیمان و فرزانگان پیشین، به این امر یعنی ظهور منجی بزرگ جهانی در آخرالزمان تصریح یا اشاره شده است.
عقیده به آمدن مصلح بزرگ جهانی در آیین زرتشت، بودا، یهود، مسیحیت و... به عنوان یک اصل مسلم و قطعی مطرح بوده است. پیامبران و رهبران مذهبی گذشته به پیروان‌شان آمدن مصلح کل و تشکیل دهنده‌ی حکومت واحد جهانی را بشارت و به مظلومان، ستم دیدگان، مستضعفان و بی‌چارگان، سپری شدن فصل چپاول و غارت و هزیمت ستم‌پیشگان بی‌رحم و فرا رسیدن فصل شکوفایی عدالت و پیاده شدن قانون مقدس الهی در سراسر گیتی را نوید داده‌اند.
استاد مطهری(رحمه‌الله) «مهدویت» را به عنوان فلسفه‌ی بزرگ جهانی معرفی کرده و علت آن را، جهانی بودن دین اسلام و تشیّع می‌داند. [1]

شهید مطهری(رحمه‌الله) با استناد به آیه‌ی شریفه‌ی: « وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ [انبیاء/105] و به یقین، در زبور، کتاب آسمانى داود، پس از تورات، نوشتیم که زمین را از شرک و گناه پاک خواهیم ساخت و بندگان شایسته من آن را به ارث خواهند برد». می‌فرماید: در این آیه، صحبت از زمین است، نه صحبت از این منطقه و آن منطقه و این قوم و آن نژاد».[2]
اندیشه‌ی پیروزی نهایی حق بر باطل و استقرار کامل و همه جانبه‌ی ارزش‌های انسانی و تشکیل مدینه‌ی‌ فاضله و جامعه‌ای ایده‌آل توسط شخصیّتی مقدس و عالی‌قدر، اندیشه‌ایست که از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران از جمله استاد مطهری(رحمه‌الله) مورد اتفاق همه‌ی فرقه‌ها و مذهب‌هاست.[3]



ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
محبت به همسر

ما عواطف مختلفی را در طول زندگی روزانه تجربه می کنیم و اظهار می نمایم، حالت عاطفی ما در هر لحظه بر ادراک، شناخت، انگیزش، تصمیم گیری و قضاوتهای بین فردی موثر است[1] از این رو توجه و اهمیت دادن به بعد عواطف و علاقمندی در مرحله انتخاب همسر آینده یک امر لازم می باشد، و می تواند موجب  تداوم و پایداری زندگی  باشد.
وقتی در مرحله خواستگاری معلوم شد که طرفین هیچ علاقه ای به همدیگر ندارند و یا علاقه یک طرفه است، در این شرایط تصمیم به ازدواج برای این زوج فکر منطقی نیست، و تحمیل و اصرار از جانب دیگران مبنی بر ایجاد علاقه بعدی و حل شدن مشکل، رفتار صحیحی نیست.
در این راستا نامه ای از انجمن بدست ما رسیده که در اینجا بیان می کنیم:
سلام/ بنده پسری 24 ساله هستم که تحصیلات ام کارشناسی ارشد و دوسال هم سرباز هستم، یک سال هست که با دختری آشنا شده ام برای ازدواج. رابطه سالم و بدون هیچ گونه مشکل بوده و خانواده من در جریانند. به دلیل شرایط هردوتا، تصمیم داشتیم سه سال دیگر عقد کنیم و کاملا به ایشان متعهدم و به ایشان ایمان دارم و ایشان هم همین طورند. امسال کنکور ارشد دارند. بعد از یکسال گفتند احساس خاصی نسبت به من ندارند و برایش فقط مثل یک دوست معمولی بودم نه فردی به عنوان همسر آینده، تلاش کردند که این احساس و محبت و علاقه  ایجاد بشود و عاشق بشوند اما نشده است. به طور مثال گفتند حرف هایم به دلش نمی نشیند، با من احساس راحتی نمی کنند، گفتند نسبت به من سرد هستند، در واقع به دلشان ننشستم. قبلا کادو به هم دادیم و همواره ابراز احساسات کردیم و بارها پرسیدم چه احساسی دارید اما بیان نمی کردند. به گفته خودشان خیلی تلاش کردند این علاقه برایشان ایجاد بشود، اما نشده است. دختر درون گرایی هستند و از طرفی دوستش دارم. (فرد دیگری هم در زندگیشون نیست) چه کار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
خمس حقوق جانبازان

از جمله دغدغه های هر حکومت و دولتی رسیدگی به حال فقرا و مستضعفین می‌باشد. اسلام نیز كه مكتبى جامع و اجتماعى است، براى فقرزدایى و حل مشكل محرومان جامعه، طرح‌هایى را ارائه داده كه یكى از آنها، مسئله خمس است.
خمس، نوعى تعدیل ثروت است كه انسان با اراده خود و با قصد قربت، براساس ایمانى كه دارد و اعتمادى كه به او مى‏ شود، درآمدهاى خود را بررسى و هزینه متعارف زندگى خود را از آن كاسته و بیست درصد از سودى كه مازاد بر هزینه زندگى سالانه او است، به عالم‏ترین، متّقى‏ترین و بى ‏هوس‏ترین افراد مى ‏پردازد تا او همچون وكیلى مورد اعتماد، در آنچه به صلاح جامعه مى ‏بیند، هزینه كند.
این تعدیل ثروت از طریق خمس و زكات، امرى واجب است، ولى اسلام براى تعدیل ثروت راههاى غیر الزامى دیگرى نیز از قبیل وقف، هبه، صدقه، انفاق، وصیّت، كفّاره، نذر، عهد، ایثار و قرض‏الحسنه، قرار داده است.
در آیات و روایات بسیاری اشاره به مساله خمس شده است:
«وَ اعلَموا أنّما غَنِمتُم مِن شَى‏ءٍ فَاِنّ لِلّهِ خُمُسَه و لِلرَّسولِ ولِذِى القُربى‏ وَ الیَتامى‏ والمَساكینِ وابنِ السَّبیلِ اِن كُنتُم آمَنتُم بِاللّه [انفال/41] اگر به خدا ایمان دارید، بدانید هر چه را به عنوان غنیمت بدست مى‏آورید، بى تردید یك پنجم آن براى خدا و رسول و خویشان و یتیمان و درماندگان و در راه ماندگان است».
همچنین روایات بسیاری در مورد پرداخت خمس و آثار و فوائد آن از معصومین نقل شده است. که به یک مورد اشاره می‌گردد:
امام كاظم (علیه السلام) فرمود:
«خمس مالتان را بدهید تا رزق شما حلال شود، سپس فرمود: این كلام سختى است كه جز افراد با ایمانِ امتحان شده، تحمّل آن را ندارند». [1]
بر این اساس وجوب خمس از ضروریات اسـلام اسـت و انکار آن اگر به انکار رسالت یا تکـذیب پیـامبر اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) یا وارد کردن نقصی به شریعت منجر شود باعث کفر و ارتداد است.


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 17 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
پیامبر اعظم

ماهی کوچکی به همراه تعداد زیادی ماهی، درون تور ماهیگیر اسیر شدند. در همین لحظه ناله‌ها و فریادها بلند شد که دیگر کار از کار گذشته و همه‌ی ما صید ماهیگیر شدیم. دیگر باید فاتحه‌ی خود را بخوانیم...
در همین لحظه که همه‌ی ماهی‌ها ناامید و در فکر مردن بودند. ماهی کوچک، صدا زد، چرا نشسته اید؟ چرا فرار نمی‌کنید؟
همه‌ی ماهی‌ها ناامیدانه ریشخندی به او زدند و گفتند: فرار! نجات! هرگز! مگر امکان دارد؟
ماهی کوچک گفت: تعداد ما زیاد است همه باهم به تور فشارآورده به سمت پایین شنا می‌کنیم. تا جایی که ماهیگیر یا تور را رها می‌کند یا تور پاره می‌شود.
پس همه باهم تلاش کردند...
اینطور شد که ماهی‌ها از چنگ ماهیگیر نجات یافتند.
بر اساس این داستان، از جمله فوائد ارسال رسل و انبیاء را می‌توان در دو مساله تذکر داد:
1ـ نشان دادن سرمایه‌ها (استعدادها)
2ـ نیازها
ماهی ها تا سرمایه‌ی اتحاد و باهم بودن و همچنین نیاز به نجات و رهایی را درک نکرده بودند مایوس و ناامید بودند و حتی فاتحه برای مرده‌ی خود می‌خواندند.
انبیاء آمدند تا سرمایه های درونی ما را که «خلیفه‌ی خدا بودن» است را به ما نشان دهند.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل آیه‌ی 30 سوره بقره می فرماید: جانشین باید تمام خصوصیات کسی که جای او نشسته را دارا باشد (مستخلف عنه). پس بدانیم چه عظمتی در درون ماست که خود خدا هم به آن اذعان می‌کند آنجا که می‌فرماید: «لقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ [تین/4] براستى انسان را در نیكوترین اعتدال آفریدیم».
بر این اساس انبیاء آمده‌اند استعدادها و پاهای نیرومند درونی و راه طولانی و عظیمی را به ما بشناسانند. تا اینکه حتی بهشت و جهنم هدف و آرزوی انسانها نگردد.


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()
گل

سلام
مدت 4 سال است که ازدواج کردم. از هفته دوم عقد متوجه شدم که همسرم همچنان با دخترهایی که می‌شناخته ارتباط دارد و این موضوع مرا خیلی اذیت می‌کرد. همسرم تمایلی برای بردن من نشان نمیداد که البته مادرش هم مقصر بود. همسر من تنها فرزند مادرش بود و پدر و مادرش از هم جدا شده بودند. لازم به ذکر است که همسرم موقع ازدواج 36 سال داشت و من 33 سال. خلاصه 6 ماه عقد بودیم و پس از یک مسافرت رفتیم خانه خودمان. اما این وضعیت ادامه داشت تا اینکه ما بچه‌دار شدیم و همزمان همسرم دانشگاه قبول شد. متاسفانه دانشگاهشان پر از دخترهای ناجور است و ما هر هفته سر این مسئله باهم بحث می‌کنیم. همسرم ذاتاً آدم چشم چرانی است. من چه کار کنم؟ لطفا پاسخم را در سایت بدهید.
جواب:
سلام
با توجه به اینکه چهار سال است این رابطه‌ها ادامه دارد و همسر شما بنا ندارد که از آن دست بردارد، کاری که شما باید بکنی این است که اگر میتوانی، کاری کنی که از آن ارتباطات دور شود. اما اگر نمی‌شود، لااقل طوری رفتار نکنی که دخترها جای تو را در دل همسرت بگیرند و سبب شوند که نسبت به تو سرد شود و به سمت آنها برود.
به عبارت دیگر شما به جای اینکه سعی کنی آن دخترها را از همسرت دور کنی، یک کاری کن که شوهرت را از تو نگیرند؛ یعنی اگر می‌بینی گیردادن اثر ندارد، به جای اینکه به او گیر بدهی و بازخواستش کنی یا با او دعوا کنی، کاری کن که از همه نظر یک همسر ایده‌آل برای او باشی تا دلش به تو و زندگی با تو گرم باشد. از نظر ظاهر و آرایش و ارتباط زناشویی هم خوب تحویلش بگیری تا آرامش جنسی هم پیدا کند تا شاید تمایلش نسبت به رفتن به سمت دخترها کمتر شود.
اگر این طور رفتار کنی ممکن است که نتوانی از ارتباط با دخترها دورش کنی؛ اما لا اقل موجب می‌شوی که آن دخترها نتوانند همسرت را از تو بگیرند.
موفق باشید.
مشاور: حجه الاسلام کریمی





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 11 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()

سکه طلا


متاسفانه گاهی اوقات دیده می‌شود که برخی از ازدواج‌ها با معیارهای صحیحی تحقق پیدا نمی‌کنند و همین نبود معیار صحیح، در طولانی مدت و بعد از آن که طرفین، به پوچی آن معیارها دست پیدا کردند، در زندگی مشترک‌شان ایجاد مشکل می‌نماید با این تفاوت که دیگر شرایط تغییر کرده است و در این حالت باید در نظر داشت که دیگر زن و مرد دیروز، زن و شوهر می‌باشند و نمی‌توان مجددا با معیارهایی ناصحیح بگوئیم: "اکنون که فهمیدید معیارهای‌تان صحیح نبود، خیلی راحت از یکدیگر طلاق بگیرید"؛ خیر!
بلکه می‌بایست با تمام نیرو، تلاش در برطرف شدن مشکلات نمود. و باید دانست در اکثر این‌گونه موارد، افراد با مشکلات عمده‌ای روبه‌رو نیستند؛ بلکه بخاطر نداشتن قدرت تجزیه و تحلیل درست، و نداشتن روحیه‌ی ایثار، از مسائل کوچک، کینه‌های بزرگ ساخته‌اند در حالی که تمام آن مشکلات، قابل برطرف شدن می‌باشند.
در انجمن رهروان ولایت مطلبی در این باب درج شده که توجه به آن خالی از لطف نیست.

سـوال : سلام من دختری ۲۰ ساله هستم که در ۱۷ سالگی با مردی ۴۵ ساله به دلیل مشکلات زندگی و تنگدست بودن، تن به ازدواج اجباری دادم. بعد از ۳ سال نتوانستم علاقه‌ای به این مرد پیدا کنم. درضمن ایشان قبل از من ۲ زن دیگر هم داشته است و بچه دارنشده و من را بخاطر بچه دارشدن گرفته است و من هم بچه دار نشدم. من به خاطر پول‌های اندکی که او به من می‌دهد او را دوست داشتم و الان هیچ علاقه‌ای به او ندارم و به خاطر همین عدم وجود علاقه، ما تفاهم خوبی نداریم. لطفا من را کمک کنید.

پـاسـخ : عرض سلام و احترام؛
خواهر گرامی؛ شما به هر نیتی با هم ازدواج کرده باشید، آنچه مهم است این می‌باشد که اکنون با هم زن و شوهر هستید؛ البته قبول داریم که نبود علاقه مشکل کوچکی نیست؛ منتها این مورد به گونه‌ای نیست که نشود آن را حلّ نمود.
الان متاسفانه برخی خانواده‌ها هستند که در آن زن و شوهر، نه تنها ممکن است علاقه‌ای نداشته باشند بلکه به نوعی همدیگر را شکنجه روحی و جسمی هم می‌دهند، که نسبت به چنین خانواده‌هایی، خداروشکر شما وضعیت به مراتب بهتری را دارید.
این جا سه سوال می‌توان مطرح کرد که شاید به نوعی کمک کننده باشد در پاسخگویی:
http://welayatnet.com/node/83950


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()

حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) در پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا هفتم هجری، در شهر مدینه به دنیا آمد و هنگامی‌که متولد شد، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، او را نزد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آورد و به آن حضرت گفت: «که نامی بر این مولود بگذار». حضرت در جواب فرمودند: «که من بر پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پیشی نمی‌گیرم».
آن زمان رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) مسافرت بودند و پس از مراجعت از سفر؛ امیرالمومنین(علیه‌السلام) خدمت ایشان رسید و عرضه داشت: «خدا به دخترت زهرا (سلام‌الله‌علیها) دختری عطا کرده و شما نام او را تعیین فرمائید». رسول گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «فرزندان فاطمه (سلام‌الله‌علیها)، فرزندان من هستند و اختیارشان با پروردگار است و به همین علت منتظر وحی خدا می‌باشم». در همان وقت جبرئیل نازل شد و عرض کرد: «خدا به شما سلام می‌رساند و می‌فرماید نام این نوزاد را زینب بگذار زیرا ما در لوح محفوظ این نام را برای این مولود نوشته‌ایم. [1]




ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، بانوی بزرگواری است که اگر مبارزه و پایداری او نبود، اگر شجاعت و خطبه های آتشین او نبود، کربلا و عاشورا، چنین شور و حالی نمی داشت. اینکه امروزه جهانیان، تشیع را با نام و یاد حسین علیه السلام می شناسند، مرهون صبر و استقامت بزرگ بانوی دشت کربلاست. حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، احیاگر کربلایی است که هر صحنه اش درس آزادگی، مردانگی، ایثار، فداکاری و گذشت در راه دین می دهد. از این رو حفظ نام و یاد این بانوی بزرگ، در واقع حفظ نام و یاد فرهنگ کربلا و عاشورا است.
آن بانوی صبر و ایمان، بزرگ بانوی مقاومت است که برای همیشه نماد مقابله با ظلم، ستم و استکبار باقی خواهد ماند. حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، با خطبه های کوبنده و رفتار شجاعانه خود، چنان غوغایی به پا کرد که بنی امیّه را رسوا و کاخ یزیدیان را برسرشان خراب نمود و امروز نیز در تهاجم کفتارهای شیطان بزرگ، حرم مطهر ایشان نماد استقامت و پایداری در برابر کفر و استکبار جهانی است. برای همین می بایست یاد، نام، مقام و منزلت آن بانوی بزگوار بیش از پیش بزرگ شمرده شده و مورد تکریم واقع گردد.

اما از آنجا که می بایست چراغ مبارزه و مقابله با زورگویان و ددمنشان تا ابد روشن بماند و پیام پیامرسان کربلا به جهانیان و آیندگان رسانده شود، اقدامی که برای گرامیداشت و بزرگداشت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها صورت می گیرد نیز، می بایست کاری فرارتر از زمان و مکان باشد و چه کاری بهتر از وقف.

با وقف زینبی می توان برای

ادامه مطلب


طبقه بندی: وقف، 
برچسب ها: وقف زینبی، وقف برای حضرت زینب سلام الله علیها،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : جمعه 3 اردیبهشت 1395 | توسط : حسین ژولیده | نظرات()
تنهایی

سلام
من دختری31 ساله هستم، كه الان بیش از 5 سال است با پسری رابطه دارم. من تحصیلات عالیه دارم ولی دوست پسرم لیسانس دارد. از نظر خانوادگی و فرهنگی هم كاملاً متفاوت هستیم. اتفاقات زیادی در این میان افتاده؛ اما هیچ وقت مانع ازدواج من نبوده است. من نمی‌توانم كسی را انتخاب كنم. چند باری هم سعی كردم ایشان را رها كنم و یا با انتخاب فردی برای ازدواج، به این قضیه پایان بدهم؛ اما موفق نشدم. ایشان اصلاً قصد ازدواج با مرا ندارد. خیلی زبان می‌ریزد و هر كاری برایم می‌کند، ولی می‌ترسد.... این دوستی از مسیر خودش خارج شد و ایشان حتی به من خیانت كرده است. حالا هم، سعی می‌کند با هر كاری مرا برگرداند، من هم از ترسِ تنهایی شل می‌شوم، ولی وقتی یادِ همه چیزهایی كه از دست داده‌ام می‌افتم، دلم می‌خواهد نباشم. به خاطر حماقت خودم همیشه خودم را سرزنش می‌كنم حتی الان هم برای جبران این قضیه می‌گوید: من از خانواده‌ام مستقل می‌شوم و از این مزخرفات.... دوستش دارم، ولی الان فكر می‌كنم بیشتر به خاطر وابستگی و ترس از تنهایی است كه هستم، چون قاعدتاً نباید باشم. چكار كنم؟ قدرتش را ندارم. لطفاً مرا راهنمایی كنید.
جواب:
سلام
 درست است که شما با ادامه ارتباط دوستی، از تنهایی در می‌آیید؛ اما با این کار خواستگارهای احتمالی آینده را مثل افراد قبلی از دست می‌دهید. لازم است کاری را که سالها پیش باید انجامش می‌دادید الان انجام بدهید؛ یعنی نه تنها ارتباط را با آن پسر تمام کنید، بلکه او را از دلتان هم بیرون کنید تا دلتان آزاد شود و بتوانید فرد دیگر را قبول کنید. دندان خراب این رابطه را از بیخ بکنید و دور بیندازید تا بتوانید فارغ از کشش عشق آن پسر، یک نفس راحت بکشید و بتوانید برای زندگی آینده‌تان یک فکر اساسی کنید.
شاید بگویید که با توجه به سنم، دیگر خواستگاری، نخواهم داشت و تنها خواهم ماند. جوابش این است که درست است سن شما یک مقدار بالا رفته است؛ اما نا امید شدن هم درست نیست، پس شما باید دو کار انجام بدهید: اول اینکه زمینه را برای آمدن خواستگار مناسب فراهم کنید و در این مورد می‌توانید مطالب قسمت همسریابی دختران را مطالعه کنید.
دوم هم اینکه مراقب باشید در انتخاب همسر ایده آل گرا نشوید و اگر خواستگار آمد او را با خواستگارهای قبلی مقایسه نکنید و تا جایی که می‌شود کوتاه بیایید تا بتوانید ازدواج کنید.
در مورد تنها ماندن هم عرض می‌کنم: این درد تنهایی در شرایط فعلی نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم هست، چون انگیزه شما را درباره موارد فوق زیاد می‌کند و در نتیجه هم نهایت تلاشتان را برای آمدن خواستگار انجام می‌دهید و هم اگر خواستگار آمد تا جایی که می‌شود کوتاه می‌آیید.
موفق باشید.
مشاور:حجه الاسلام کریمی





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1395 | توسط : احمد داعی | نظرات()